مواد غذایی بایستی به شما کمک کنند تا خوب و سالم بمانید!
0 نظر
۲۰ تير ۱۳۹۵

مواد غذایی بایستی به شما کمک کنند تا خوب و سالم بمانید!

در کوتاه مدت یک رژیم غذایی سالم به شما کمک می‌کند که از لحاظ جسمی و ذهنی احساس خوبی داشته باشید که نتیجه آن احساس فعال بودن، هوشیاری و قدرت تمرکز می‌باشد.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که در دراز مدت، رژیم غذایی فقیر و نامناسب می‌تواند به بیماری های مزمنی همانند بیماری‌های قلبی و برخی از سرطان منجر گردد. در نتیجه این سوال اهمیت بالایی پیدا می‌کند که رژیم غذایی سالم کدام است؟ منظور از تغذیه سالم، خوردن طیف وسیعی از غذاها برای اطمینان از داشتن یک رژیم غذایی متعادل و خوردن مقدار مناسبی از مواد غذایی برای حفظ وزن متعادل می‌باشد.

 

8 قدم برای تغذیه سالم عبارتند از:

1 - داشتن وعده‌های غذایی متقارن بر پایه غذاهای کربوهیدرات نشاسته‌ای (نان، برنج، ماکارونی، رشته فرنگی، سیب زمینی) می‌باشد. سعی کنید از غلات کامل استفاده نمایید. این غذاها تامین کننده انرژی، فیبر، کلسیم، آهن و ویتامین‌های گروه  B می‌باشند. منظور از وعده‌های غذایی متقارن، عرضه منظم مواد مغذی برای یک بدن سالم و یک ذهن سالم می‌باشد که نتیجه آن انرژی بیشتر و هوشیاری بالاتر است.

2 -  خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات - حداقل مصرف 5 بخش در روز به شکل آب میوه، میوه تازه، کنسرو شده، منجمد و انواع خشک شده. هدف در اینجا مصرف مقدار زیادی از انواع مختلف مواد رنگدانه‌دار برای اطمینان از مصرف طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد.

3 -  خوردن ماهی بیشتر - از جمله ماهی‌های روغنی در هر هفته.

ماهی منبع بسیار خوبی از پروتئین بوده و شامل بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی نیز می‌باشد. ماهیهای روغنی شامل اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشند که می توانند قلب ما را سالم نگه دارند - ماهی‌های قزل آلا، ساردین و ماهی تن از آن جمله می‌باشد.  

4 -  صبحانه را فراموش نکنید – صبحانه با تامین ویتامین و مواد معدنی و تامین انرژی، به حفظ سلامت شما در طول روز کمک می‌کند.

5 -  چربی‌های اشباع شده و قند را کاهش دهید. نیاز به برخی از چربی در رژیم غذایی ما برای حفظ سلامتی ضروری می‌باشد، اما بایستی مراقب نوع چربی بود. کاهش غذاهای سرشار از چربی‌های اشباع شده و خوردن غذاهای غنی از چربی اشباع نشده به جای آنها مانند روغن گیاهی (به عنوان مثال آفتابگردان، کلزا، روغن زیتون) ماهی‌های روغنی، آواکادو و آجیل. مصرف بیش از حد قند به پوسیدگی دندان و افزایش وزن  می‌انجامد.

6 -   نوشیدن مقدار زیادی آب – نوشیدن برای 6-8  لیوان در روز برای جلوگیری از کم آبی.

7 -  سعی کنید نمک کمتری مصرف نمایید - بزرگسالان باید کمتر از 6 گرم در روز نمک مصرف نمایند.  مصرف بالای نمک می‌تواند به فشار خون بالا منجر شده و خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را افزایش دهد.

8 - همواره سعی کنید به یک وزن ایده‌آل برسید - داشتن اضافه وزن می‌تواند به بیماری قلبی منجر شود.

 

 


محصولات مرتبط با این مطلب
مشاهده ادامه لیست
کرن فلکس توپی عسلی 375 گرمی ماماتین
کرن فلکس توپی عسلی 375 گرمی ماماتین
کرن فلکس توپی عسلی 375 گرمی ماماتین
غذای کودک سرآل گندم 400 گرمی بیومیل
غذای کودک سرآل گندم 400 گرمی بیومیل
غذای کودک سرآل گندم 400 گرمی بیومیل
صبحانه کرن فلکس بالشتی شکلاتی 275 گرمی پنگوئن
 صبحانه کرن فلکس بالشتی شکلاتی 275 گرمی پنگوئن
صبحانه کرن فلکس بالشتی شکلاتی 275 گرمی پنگوئن
پیکوتک بالشتی شیری 375 گرمی تک‌ماکارون
پیکوتک بالشتی شیری 375 گرمی تک‌ماکارون
پیکوتک بالشتی شیری 375 گرمی تک‌ماکارون
مکمل غذایی توت فرنگی 400 گرمی لیدی‌میل
مکمل غذایی توت فرنگی 400 گرمی لیدی‌میل
مکمل غذایی توت فرنگی 400 گرمی لیدی‌میل
صبحانه میوسلی موز و عسل 375 گرمی پنگوئن
صبحانه میوسلی موز و عسل 375 گرمی پنگوئن
صبحانه میوسلی موز و عسل 375 گرمی پنگوئن
کرن فلکس کاکائویی 375 گرمی ماماتین
کرن فلکس کاکائویی 375 گرمی ماماتین
11,500 تومان
11,385تومان
کرن فلکس کاکائویی 375 گرمی ماماتین
1% تخفیف
کرن فلکس شکری 375 گرمی ماماتین
کرن فلکس شکری 375 گرمی ماماتین
کرن فلکس شکری 375 گرمی ماماتین
نظرات کاربران
نظر خودتان را ارسال کنید