4 راه برای خلاص شدن از اضافه وزن برای همیشه
0 نظر
۳۰ فروردين ۱۳۹۶

4 راه برای خلاص شدن از اضافه وزن برای همیشه

کاهش وزن می‌تواند کاری چالش برانگیز و دشوار باشد، اما کنترل و کم نگهداشتن وزن دشوارتر است. بیشتر افرادی که وزن خود را کم می‌کنند دوباره به وزن سابق خود باز خواهند گشت، اما چندین استراتژی تحقیق شده وجود دارد که می‌تواند به کم نگهداشتن وزن پس از رژیم لاغری کمک کند.

خود را وزن کنید!

افرادی که پس از یک دوره رژیم غذایی و کاهش وزن تصمیم می‌گیرند که وزن خود را کنترل کنند نسبت به کسانی که پس از همان دوره رژیم غذایی میلی به کنترل وزن خود ندارند و بعدها دوباره به وزن سابق خود بازخواهند گشت ،زیادتر خود را وزن خواهند کرد. خانم لیبی میلز، کارشناس ارشد تغذیه و سخنگوی سایت the Academy of Nutrition and Dietetics می‌گوید: "وزن کردن به طور منظم برای کنترل وزن اهمیت بالایی دارد. این امر به فرد مورد نظر در طول روز انگیزه‌ می‌دهد و این دلیل خوبی است که اول صبح قبل از هر چیز روی ترازو بروید و وزن خود را بکشید. چه در هفته یکبار یا روزی یک بار خود را وزن کنید، باید این نکته را بخاطر بسپارید که وزن کردن‌های منظم و مرتب به شما کمک می‌کند تا وزن خود را بهتر کنترل کنید."

 

ادامه دهید!

جهت کنترل و نگهداشتن وزن، باید عادات و رفتارهایی را که باعث کاهش وزن شما شده‌اند را ادامه دهید. وزن کردن به شکل منظم و مرتب یکی از این رفتارهای خوب است. خانم میلز معتقد است که خوردن صبحانه، نظارت بر میزان غذای مصرفی، ورزش کردن و حفظ حجم غذاها هم مهم است. تمرین کردن برای کنترل میزان حجم غذا همیشه جواب می‌دهد چه در مهمانی باشید و چه در رستوران یا خانه. با انتخاب میزان مناسب غذا دیگر مجبور به شمارش کالری‌های غذاهای بخصوص نخواهید بود.

مشکل گشا باشید.

کسانی که می‌خواهند وزن خود را پس از یک رژیم غذایی کنترل کنند اغلب از مهارت‌های حل مشکل استفاده می‌کردند. خوردن تنقلات هر از چند گاهی یا بیشتر اشکال ندارد اما باید مراقب باشید که بیش از حد نشود تا از برنامه‌ی خود خارج نشوید. میلز همچنان می‌گوید پس از خارج شدن از برنامه غذایی بازگشت به آن کاری دشوار است بطور مثال کنترل یک روتین ورزشی و برنامه‌ی غذایی برای طول هفته استراتژی‌های خوبی محسوب می‌شوند.

با خودتان حرف بزنید

آن دسته از افرادیکه شیوه‌ی زندگی خود را کنترل می‌کنند احتمالا حرف‌های مثبتی را به خود بازگو می‌کنند و این صرفا به معنی حرف زدن در آینه نیست. نوشتن اتفاقات روزمره می‌تواند یک نیروی کمکی کلامی به حساب بیاید میلز می‌گوید داشتن یک برنامه‌ی غذایی و ورزشی منسجم هفتگی ذهن شما را تقویت کرده و حس مسئولیت پذیری در شما ایجاد می‌کند تا بتوانید انتخابهای بهتری را پیش رو داشته باشید. چگونه می‌شود از برگشت جلوگیری کرد و خود را سر وزن نگهداشت؟ سعی کنید بجای کم‌کردن کالری‌های مصرفی‌تان میزان ورزش و جنب و جوش خود را بالا ببرید. میلز می‌گوید هیچ چیز بدتر از انجام یک کار کسل کننده نیست. ورزش و نرمش خود را با انجام حرکات متفاوت و مهیج دلخواهتان جالب و سرگرم کننده کنید. اصلا مهم نیست چه نوع فعالیت ورزشی انجام می‌دهید بلکه گذراندن اوقاتی خوش است. بعلاوه انجام فعالیت‌های گوناگون با درگیرکردن ماهیچه‌ها و عضلات با روش‌های گوناگون به سوزاندن کالری‌ها ادامه می‌دهد


نظرات کاربران
نظر خودتان را ارسال کنید