نکات مدیریتی نظافت منزل
0 نظر
۲۳ شهريور ۱۳۹۵

نکات مدیریتی نظافت منزل

همه‌ی ما می‌دانیم که یک منزل سازمان‌دهی شده تشکیل یک فضای سالم در خانه را می‌دهد. یک برنامه‌ی مشخص و استفاده از تکنیک‌های موثر تمیزکاری را آسان‌تر می‌کند. تقسیم کارهای خانه بین اعضای خانواده هم باعث سریع‌تر پیش رفتن کارها می‌شود و هم مسئولیت‌پذیری را به اعضای خانواده آموزش می‌دهد.

گاهی داشتن یک خانه‌ی مرتب و تمیز راحت نیست. مشکل تلاش برای تمیز نگه‌داشتن آن است و بزرگترین سرخوردگی این است که هیچ‌وقت تمامی ندارند. دقیقا زمانی که فکر می‌کنید که کار دارد تمام می‌شود زمان آن است که دوباره شروع کنید.

اطلاعات زیر به شما کمک زیادی می‌کند.

 

راهنمایی‌های مدیریت نظافت منزل

 

ـ بگذارید همه‌ی اعضای خانواده کمک کنند که یک تفریح خانوادگی هم هست.

ـ مدام کار را عقب نیاندازید...همین الان شروع کنید.

ـ برای هرچیزی یک مکان مناسب در نظر بگیرید.

ـ یک اتاق را یک‌جا تمیز کنید.

ـ دور انداختن یا بخشیدن به دیگران را یاد بگیرید.

ـ وسایل تمیزکاری را در یک سطل یا چنته‌ به صورت جداگانه نگهداری کنید.

ـ کارهای سخت را اول از همه انجام دهید.

ـ همه جا را از بالا به پایین تمیز کنید.

ـ همه‌ی اتاق‌ها را به یک ترتیبِ مشخص تمیز کنید-شیشه‌ها، گردگیری و نظافت سطوح.

ـ در یک زمان، فقط روی یکجا کار کنید.

ـ یک محل مناسب برای کنار گذاشتن تجهیزات آشپزخانه در نظر بگیرید مثل بشقاب‌های کیک، قالب‌های کیک‌پزی و غیره.

ـ زمانی که کار می‌کنید یک موزیک شاد گوش کنید.

ـ نگذارید تلفن حواس شما را پرت کند و هنگام تمیزکاری از تلفن بی‌سیم استفاده کنید و به کار خود ادامه دهید.

ـ بیشتر از ظروف کاغذی استفاده کنید.

ـ از شیوه‌ی سلف سرویس استفاده کنید تا ظروف پذیرایی کمتری استفاده شود.

ـ هم زمان با آشپزی ظرف‌ها را هم بشویید، کارها را با هم جور کنید، هم زمان با لباس شستن کار اتو را هم انجام دهید.

ـ بعد از استفاده از هر چیز آن قسمت را تمیز کنید، سینک را با یک حوله پاک کنید، شیر‌ها را بعد از هر بار استفاده آب بکشید.

ـ از کشوهای قدیمی برای وسایل متفرقه استفاده‌ کنید.

ـ قبل از خواب وسایل را سر جای خود بگذارید. هر چه بهم ریختگی کمتر باشد، در زمان، هزینه‌ها و انرژی صرفه‌جویی می‌شود.


مطالب مرتبط دیگر
نظرات کاربران
نظر خودتان را ارسال کنید