راه های بازگرداندن سفارش

امروزه دنیای کسب و کار بر پایه « مشتری مداری» و «رضایت مشتریان» استوار گشته، به گونه‌ای که گسترش خدمات و حتی ارائه آن بدون در نظر گرفتن این اصل نه تنها مشکل، بلکه غیر ممکن است. فعالان عرصه اقتصاد و کسانی که به ماندگاری جاودانه در این عرصه می‌اندیشند، به خوبی می‌دانند که اکسیژن تنفس در دنیای تجارت، اصل مشتری مداری است و درک این سخن که «همیشه حق با مشتری است » را سرلوحه برنامه‌های خویش می‌دانند.

شرکت خدماتی کالایی شهروند در راستای ایجاد وفاداری در مشتریان و حفظ رضایت‌مندی آنان، فعالیتی به نام برگشت از فروش را در واحد امور مشتریان طراحی نموده، برگشت از فروش خدمتی است که در جهت تسهیل و تسریع و همچنین ارائه خدمات بهتر به مشتریان ارائه می‌گردد.

برگشت از فروش عبارت است از: کالایی که به دلایل مختلف از جمله کیفیت، قیمت، اشتباه در بارکد، تغییر تصمیم مشتری و غیره توسط مشتری برگشت داده می‌شود.

حالات مختلف بازگشت کالا و نحوه انجام آن:

 1- به دلیل اشتباه از طرف فروشگاه (در هر مرحله از پروسه ارسال). در این حالت در اولین فرصت پیک شهروند با همراه آوردن کالای صحیح و به شکل کاملا رایگان، نسبت به تعویض کالای اشتباه با کالای صحیح اقدام می‌نماید.

 2- به دلیل انصراف از سوی مشتری بعد از تحویل کالا. با هماهنگی مشتری فروشگاه در اسرع وقت نسبت به دریافت کالا و عودت مبلغ اقدام می‌نماید. در این حالت مشتری موظف به پرداخت هزینه مراجعه مجدد پیک فروشگاه شهروند می‌باشد.

 3- به دلیل انصراف از سوی مشتری قبل از تحویل کالا. با هماهنگی مشتری فروشگاه در اسرع وقت نسبت به عودت مبلغ اقدام می‌نماید

 4- به دلیل مشکلات کالا از قبیل معیوب بودن آن. در این حالت در اولین فرصت پیک شهروند با همراه آوردن کالای سالم و بدون اخذ هزینه، نسبت به تعویض کالای معیوب اقدام می‌نماید.