سامانه خرید اینترنتی مناسب هموطنان روشندل

در سایه الطاف ایزد یکتا و در راستای سیاست‌های شهردار محترم تهران در زمینه مسئولیت اجتماعی، موفق شدیم اولین سامانه خرید اینترنتی مناسب سازی شده برای استفاده هموطنان روشن دل را راه اندازی نماییم. از طریق وب سایت فروشگاه مجازی شهروند، هموطنان روشن دل به راحتی میتوانند محصولات مورد نظر خود را بررسی نمایند، به سبد خرید خود اضافه نمایند و مراحل ثبت سفارش را انجام داده سفارش خود را نهایی کنند و در اسرع وقت درب منزل به صورت رایگان تحویل گیرند.

شایان ذکر است همزمان با افتتاحیه این سامانه اینترنتی، سامانه خرید حضوری ویژه هموطنان عزیز روشن دل در فروشگاه بوستان شروع به فعالیت نمود. 

 

 

قابل توجه هموطنان گرامی است که شهروند اولین فروشگاهی است که مجهز به سامانه خرید اینترنتی مناسب هموطنان عزیز روشن دل شده است. در اسفند ماه سال 96 اولین سامانه در فروشگاه شهروند بیهقی به بهره برداری رسید.

 

 

 

راهنمای کاربری نابینایان در استفاده از خدمات فروشگاه مجازی شهروند

فروشگاه اینترنتی شهروند در راستای تسهیل امر خرید اینترنتی و خرید تلفنی برای تمامی شهروندان و در جهت کاهش سفرهای درون شهری، از سال 1390 شروع به فعالیت کرده است.
فروشگاه مجازی شهروند با پشتوانه مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند توانست با خدمات رسانی سریع و ارائه تنوع بالایی از بارکدهای کالایی در مدت زمان کوتاه، جایگاه ویژه ای در میان شهروندان در زمینه فروش اینترنتی به دست آورد.
حال وبسایت این فروشگاه اینترنتی با خدمات مشاوره ای شرکت دانش بنیان پکتوس برای نابینایان نیز دسترس پذیر شده است تا معلولان با آسیب بینایی نیز بتوانند همچون سایر شهروندان تهرانی، از خدمات و امکانات آن استفاده کنند.

در پروسه دسترس پذیری فروشگاه مجازی شهروند برای نابینایان، سعی شد برای تمامی موارد مورد نیاز برچسب متنی در نظر گرفته شود تا توسط صفحه خوانهای ویژه نابینایان قابل خواندن باشد.

گزینه پرش به محتوای اصلی که در بالای سایت قرار داده شده است شما را به مهمترین بخشی که در هر صفحه قرار دارد رهنمون میکند ، همچنین سعی شد عمده بخشهایی که در پروسه خرید از ابتدا تا ثبت نهایی، با آن سروکار دارید به صورت هدینگی در اختیار کاربر نابینا قرار گیرد. نابینایان میتوانند با زدن کلید H در دو صفحه خوان Jaws و Nvda بر روی سرفصلهای مختلف به صورت هدینگی حرکت کنند. در بیشتر صفحات سایت وقتی شما وارد لینک جدیدی میشوید عنوان بخش مربوطه در Title بالای سایت نمایش داده میشود و میتوانید با زدن کلیدهای Ctrl+Home از موقعیت فعلی خود در آن صفحه مطلع شوید.

در حال حاضر خرید اینترنتی مواد غذایی، محصولات آرایشی بهداشتی از جمله کالاهای گروه سلولزی، شوینده و نظافت، لوازم خانگی، ابزار و وسایل و همچنین محصولات الکترونیک و دیجیتال از طریق سایت فروشگاه اینترنتی شهروند و تلفن 4884 میسر است و در آینده سایر گروه های کالایی مجموعه شهروند در سایت اضافه خواهد شد.
در ادامه، هر آنچه که شما شهروند نابینا برای استفاده از خدمات این سایت برای خرید کالا های مختلف نیاز دارید گردآوری کرده ایم و با زدن کلید H می توانید به صورت هدینگ بر روی سرفصل های مختلف این راهنما حرکت کنید.

چطور خرید کنم؟

مرحله 1: جستجو و انتخاب کالا
جستجوی کالا، به 2 روش در این وب سایت امکان پذیر است.
1- ورود به تقسیم بندی اصلی و فرعی کالاها، برای مثال: برای یافتن خودکار از آدرس "لوازم تحریر و اداری / نوشت افزار / خودکار و مداد/ خودکار استفاده می کنید.
2- با استفاده از نوار جستجو می توانید اقدام به یافتن و انتخاب محصول کنید.
مرحله 2: افزودن کالا به سبد خرید
بعد از جستجو بین محصولات و تصمیم برای خریر با استفاده از باکس "افزودن به سبد خرید" اقدام به انتخاب محصول یا محصولات می شود.
مرحله 3: در این بخش، با کلیک بر روی رفتن به سبد خرید، کل کالاهای انتخاب شده و قیمت مجموع آنها قابل مشاهده است.
توضیح: اگر کالا یا کالاهایی به سبد خرید اضافه کرده اید اما قصد حذف آنرا دارید، با کلیک بر روی علامت حذف زیر هر کدام از  کالاها، می توانید آنرا حذف کنید.
مرحله 4: ورود به حساب کاربری: در اینجا اگر قبلا در وب سایت ثبت نام  کرده اید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور و اگر هنوز ثبت نام نکرده اید با استفاده از بخش "ایجاد حساب کاربری جدید" اقدام به ثبت اطلاعات مورد نیاز و تکمیل فرآیند ثبت نام کنید.

مرحله5: اضافه کردن آدرس، در این بخش میباست آدرسی که میخواهید کالا توسط پیک به آنجا ارسال شود را وارد کنید. در این صفحه،  امکان حذف یا ویرایش آدرس نیز برای شما در نظر گرفته شده است.

مرحله 6: نحوه ارسال سفارش، در این بخش بازه زمانی که میخواهید کالا در آن تاریخ و ساعت به دست شما برسد را از جدول مربوطه انتخاب کنید.
مرحله 7: بازبینی سفارش، در این بخش، نسبت به باز بینی نهایی محصولات اقدام کنید.

مرحله 8: در این مرحله نوع پرداخت را مشخص نمایید.

*نکته: پیشنهاد می شود از آنجا که اگر گزینه پرداخت آنلاین را انتخاب کنید در درگاه بانکی با کد های امنیتی تصویری روبرو می شوید، گزینه پرداخت در محل را تیک بزنید تا یا نقداً و یا به وسیله کارت بانکی هنگام تحویل بسته، وجه کالا را پرداخت کنید.

روش‌های پرداخت هزینه به دو صورت است:
1-  پرداخت آنلاین که توسط کارت‌های عضو شتاب در بستر وب سایت انجام می‌شود . در این قسمت شما با کدهای امنیتی تصویری روبرو هستید که برای نابینایان دسترس پذیر نیست. البته این امر هیچ ارتباطی به فروشگاه مجازی شهروند ندارد و به عدم مناسب سازی درگاه های پرداخت بانکی در ایران برمیگردد.
2- از طریق انتخاب روش پرداخت در محل و تسویه حساب با پیک شهروند از طریق پول نقد، بن شهروند و کارت بانکی امکانپذیر است.

مرحله 9: مرحله آخر انتخاب روش پرداخت و ثبت نهایی است. به طوری که با کلیک کردن بر روی گزینه پرداخت و تکمیل خرید، روند پرداخت تمام شده و کد پیگیری فروشگاه برای پیگیری کالا تا دریافت آنها در اختیار شما قرار می گیرد.

 

سفارش چگونه برای من ارسال می شود؟

پس از ثبت سفارش و تایید آن از سوی مرکز سفارشات فروشگاه مجازی،از طریق متصدیان تحویل کالای شهروند سفارش شما ارسال خواهد شد.
برای پیگیری سفارش خود، کد پیگیری فروشگاه که در پایان خرید به شما داده شده است را در وبسایت در بخش (خدمات مشتریان بخش پیگیری سفارش) وارد کنید تا نتیجه به اطلاع شما برسد.

راه های بازگرداندن سفارش چگونه است؟

شرکت خدماتی کالایی شهروند در راستای ایجاد وفاداری در مشتریان و حفظ رضایت‌مندی آنان، فعالیتی به نام برگشت از فروش را در واحد امور مشتریان طراحی نموده، برگشت از فروش خدمتی است که در جهت تسهیل و تسریع و همچنین ارائه خدمات بهتر به مشتریان ارائه می شود.
برگشت از فروش عبارت است از: کالایی که به دلایل مختلف از جمله کیفیت، قیمت، اشتباه در بارکد، تغییر تصمیم مشتری و غیره توسط مشتری برگشت داده می‌شود.
حالت های مختلف بازگشت کالا و نحوه انجام آن به شرح زیر است:
1- به دلیل اشتباه از طرف فروشگاه (در هر مرحله از پروسه ارسال) در این حالت در اولین فرصت پیک شهروند با همراه آوردن کالای صحیح و به شکل کاملا رایگان، نسبت به تعویض کالای اشتباه با کالای صحیح اقدام می کند.
 2- به دلیل انصراف از سوی مشتری بعد از تحویل کالا. با هماهنگی مشتری، فروشگاه در اسرع وقت نسبت به دریافت کالا و عودت مبلغ اقدام می کند.
 3- به دلیل انصراف از سوی مشتری قبل از تحویل کالا. با هماهنگی مشتری، فروشگاه در اسرع وقت نسبت به عودت مبلغ اقدام می کند.
4- به دلیل مشکلات کالا از قبیل معیوب بودن آن. در این حالت در اولین فرصت پیک شهروند با همراه آوردن کالای سالم و بدون اخذ هزینه، نسبت به تعویض کالای معیوب اقدام می کند.

 

قوانین و مقررات استفاده از فروشگاه

از نظر حقوقی، در معاملات سایت فروشگاه مجازی شهروند، شرکت خدمات کالای شهروند، به عنوان فروشنده و کاربر اینترنتی سفارش دهنده، به عنوان خریدار، تلقی می شوند. فروش کالا بر مبنای نوع و مقداری صورت می گیرد که کاربر سفارش دهنده آنرا در سایت فروشگاه مجازی شهروند درج نموده است.
ارزش کالا یا کالاهای سفارش داده شده طبق فهرست قیمت سایت محاسبه شده و شامل کلیه مالیات ها و عوارض فروش خواهد بود. تنها مبلغی که در موارد معین به قیمت کالا اضافه می شود، هزینه ارسال و بیمه کالا خواهد بود. مکان تحویل کالا توسط مشتری سفارش دهنده در سایت درج شده و فروشگاه مجازی شهروند به عنوان فروشنده متعهد است با رعایت سیاستهای معین ارسال کالا، سفارش را در آن مکان تحویل دهد. در صورت عدم حضور سفارش دهنده در مکان تعیین شده، این فروشگاه هزینه های مربوطه را از خریدار طلب خواهد نمود. در صورتی که فروشگاه مجازی شهروند به دلایلی که خارج از اراده فروشگاه می باشد، توان تحویل کالا را در موعد مقرر نداشته باشد و طرفین درباره یک موعد جدید به توافق نرسند، خریدار حق دارد بدون هیچگونه هزینه ای سفارش را فسخ نماید. سفارش دهنده با تحویل کالای ارسال شده ، رضایت خود را از نوع، تعداد و سلامت کالا ابراز می نماید.
هر گونه نقص و یا عیب فنی بایستی در لحظه تحویل سفارش به متصدی تحویل کالا اعلام و کالا مرجوع گردد.
خریدار موظف است مبلغ سفارش را هنگام تحویل کالا (در صورت انتخاب پرداخت نقدی) بپردازد. در صورت عدم پرداخت وجه فروشگاه مجازی حق دارد از تحویل کالا خودداری و سفارش را فسخ نماید.
در صورت بروز اختلاف بین طرفین، دادگاه رسیدگی به جرایم رایانه ای تهران محل عقد صالح است.

کلیه عناصر موجود در این وب سایت، شامل اطلاعات، اسناد، تولیدات، لوگوها، گرافیک، تصاویر و خدمات، همگی متعلق به سایت فروشگاه مجازی شهروند است و هیچ شخص حقیقی و حقوقی بدون اجازه کتبی صاحب عناصر مذکور سایت فروشگاه مجازی شهروند، اجازه کپی کردن، توزیع، نشر مجدد، واگذاری (Download) نمایش، ارسال و انتقال آن‌ها را ندارد.
به محض پذیرش عضویت شما در سایت فروشگاه مجازی شهروند، عضویت شما بیانگر پذیرش کلیه ضوابط و مقررات سایت بوده و متعهد هستید به این ضوابط احترام گذاشته و آن‌ها را رعایت کنید.

سؤالات متداول

1- سوالات مرتبط با حساب کاربری
1-1  آیا امکان ویرایش حساب کاربری من وجود دارد؟
بله. پس از ورود به حساب کاربری خود و در بخش پروفایل کاربری، نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام نمایید.
1-2 چرا با وجود اینکه برای تغییر رمز عبور حساب کاربری خود اقدام نمودم، ولی لینک مربوطه برایم ایمیل نشده است؟ گاهی اوقات بویژه ایمیل‌های ارسال شده به gmail در بخش  spam ذخیره می‌شود. لطفا این بخش را چک نمایید. در صورت عدم ارسال مجدداً درخواست تغییر رمز نمایید.
1-3 آیا امکان دسترسی به سوابق خریدهای قبلی من وجود دارد؟
بله شما می توانید پس از ورود به حساب کاربری خود، در بخش سفارشات من، سوابق خریدهای قبلی خود را مشاهده نمایید.
2- درباره ثبت و پیگیری سفارش
2-1 آیا برای خرید از فروشگاه مجازی شهروند حتما باید در وب سایت عضو شوم؟
بله. شما می‌توانید بدون عضویت کلیه کالاها و قیمت‌ها را مشاهده نمایید و به سبد خرید اضافه کنید ولی برای مراحل بعدی و ثبت سفارش باید پس از عضویت وارد حساب کاربری خود شده تا بتوانید از کلیه امکانات استفاده کنید.
2-2 آیا فقط در ساعات کاری فروشگاه مجازی شهروند می‌توانم ثبت سفارش نمایم؟
شما در کلیه ساعات شبانه روز می‌توانید نسبت به ثبت سفارش اقدام نمایید و محدودیت زمانی وجود ندارد.
2-3 آیا امکان خرید برای شخص دیگر وجود دارد تا سفارش به ایشان تحویل شود؟
بله. پس از ثبت سفارش و نهایی کردن آن، شما نام، آدرس و مشخصات تحویل گیرنده را ثبت نمایید. متصدیان تحویل کالا بعد از احراز هویت نسبت به تحویل اقدام می نمایند.
2-4 آیا فروشگاه مجازی شهروند فاکتور به نام شرکت و شخصیت حقوقی صادر می نماید؟
بله. با تکمیل اطلاعات حقوقی شرکت یا سازمان در بخش حساب کاربری، می‌توانید نسبت به سفارش و اخذ فاکتور رسمی و گواهی ارزش افزوده اقدام نمایید.
2-5 پیگیری سفارشات در فروشگاه مجازی شهروند چگونه است؟
فروشگاه مجازی شهروند با ارسال پیامک مراحل سفارش را به شما اعلام می‌نماید. تنها شماره رسمی ترسال پیامک 4884-021. لذا چنانچه از شماره‌های دیگری پیامکی باه نام فروشگاه مجازی برای شما ارسال گردید، لطفا جهت پیگیری قانونی به ایمیل imc@shahrvand.ir اطلاع دهید. ضمنا در وب سایت امکان پیگیری سفارش با درج کد پیگیری فروشگاه تعبیه شده است.
2-6 پس از ثبت سفارش،میتوانم انصراف دهم؟
بله، می‌توانید با تماس با مرکز‌سفارشات فروشگاه شهروند مجازی به شماره 4884-021 اقدام نمایید.
2-7 آیا امکان سفارش تلفنی وجود دارد؟
بله، شما میتوانید از طریق مرکز سفارشات فروشگاه مجازی شهروند به شماره 4884-021 خرید تلفنی داشته باشید.
2-8 آیا امکان خرید هدیه برای شخص دیگری وجود دارد بدون آنکه فاکتور برای ایشان ارسال شود؟
بله، در مرحله نهایی سفارش و پرداخت، از شما سوال میشود .میتوانید با برداشتن تیک ارسال فاکتور اقدام نمایید.
3- ارسال سفارشات
3-1 هزینه ارسال سفارشات چگونه است؟
با توجه به شرایط کالا، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در حساب کاربری – بخش ارسال به اطلاع مشتری می رسد.
3-2 برای ارسال رایگان، باید چقدر خرید کنیم؟
ارسال سفارشات بالای 50 هزار تومان در تهران رایگان است.
3-3 آیا امکان دریافت سفارش خود در تاریخ و ساعت مشخص وجود دارد؟
بله، شما می توانید با انتخاب ارسال زماندار،مطابق با نظر خود،سفارش را تحویل بگیرید.
3-4 پس از ثبت سفارش، کالا چه موقع تحویل من می گردد؟
شما میتوانید با انتخاب بازه زمانی نسبت به انتخاب نحوه ارسال اقدام نمایید.
4- پرداخت
4-1 مبلغ فاکتور سفارش خود را چگونه پرداخت کنم؟
شما می توانید از درگاه پرداخت اینترنتی به صورت آنلاین یا بن شهروند و وجه نقد به هنگام تحویل کالانسبت به تسویه اقدام نمایید.
4-2 با کدام کارت بانکی، میتوان هزینه سفارش را پرداخت کرد؟
با کلیه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب میتوانید بصورت آنلاین از طریق درگاه پرداخت اینترنتی فروشگاه مجازی شهروند،فاکتور خود را تسویه نمایید.
4-3 پرداخت اینترنتی انجام دادم، مبلغ از حساب من کسر گردید ولی تراکنش ناموفق بود؟
در بعضی مواقع با قطع شبکه بانکی این حالت پیش می‌آید. بانک پس از رفع مغیرت به صورت خودکار مبلغ را به حساب شما برگشت میدهد.چنانچه تا 72 ساعت بازگشت پول انجام نگیرد با بانک عامل پرداخت اینترنتی خود تماس و موضوع را پیگیری نمایید.
4-4 آیا درگاه پرداخت اینترنتی فروشگاه مجازی شهروند امن است؟
بله، بخش درگاه پرداخت سایت از پروتکل امن https بانکی استفاده می‌کند که در ابتدای آدرس وجود دارد .

راه های تماس

تلفن دفتر فروشگاه مجازی، تلفن مرکز : 0214884
ساعت تماس: 9 صبح الی 21
روابط عمومی شهروند: 02123621272
فکس: 02122056828
باشگاه مشتریان شهروند: 02188175913.